Järnvägsspår

Ett av fem tåg vid Rättviks station var sent i augusti

Den svenska järnvägsbranschen har ett gemensamt mål om att 95 procent av tågen ska komma fram i tid. Dit är det just nu långt. Så här sena var tågen vid Rättviks station förra månaden.
Ett av fem tåg vid Rättviks station var sent i augusti

Äldre än en månad

Nyheter direkt i Slack eller Teams

Den här sidan har ett RSS-flöde, som du kan koppla till exempelvis Slack, Teams eller Flock: rss.xml

En elbil som laddas

Fyra av tio nya bilar laddbara i Rättvik

Under andra kvartalet var fyra av tio nyregistrerade bilar i Rättviks kommun rena elbilar eller laddhybrider, en ökning jämfört med kvartalet innan. Även i riket har elbilskurvorna stigit något under de senaste månaderna, framför allt tack vare oväntat stor registrering av laddhybrider.
Fyra av tio nya bilar laddbara i Rättvik

Ett av sju tåg vid Rättviks station var sent i juni

Den svenska järnvägsbranschen har ett gemensamt mål om att 95 procent av tågen ska komma fram i tid. Dit är det just nu långt. Så här sena var tågen vid Rättviks station förra månaden.
Ett av sju tåg vid Rättviks station var sent i juni
Järnvägsspår

Ett av tio tåg vid Rättviks station var sent i maj

Den svenska järnvägsbranschen har ett gemensamt mål om att 95 procent av tågen ska komma fram i tid. Dit är det just nu långt. Så här sena var tågen vid Rättviks station förra månaden.
Ett av tio tåg vid Rättviks station var sent i maj

Här är vinnaren på utsläppshandeln i Rättvik

Rättviks värmeverk tillhör vinnarna i Dalarna när utsläppsrättshandeln summeras för 2024. Anläggningen använde bara en bråkdel av sina fria utsläppsrätter – ett överskott värt knappt 2 miljoner kronor.
Här är vinnaren på utsläppshandeln i Rättvik
Vindkraftverk i närbild

Ännu ett år utan ny vind­kraft i Rättvik

2024 var ett av åren med minst ny vindkraft på 20 år. Och i Rättviks kommun har det nu inte registrerats några nya vindkraftverk på 13 år.
Ännu ett år utan ny vindkraft i Rättvik